Sluiten

FAQ Webshop

Hier vind je het antwoord op een aantal veelgestelde vragen over onze webshop.

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met de klantendienst?

Je kan ons bereiken via museumshop@brugge.be.

Bestellen

Hoe moet ik een product bestellen?

Kies het product dat je wil bestellen en voeg het toe aan je winkelmandje door op ‘Koop nu’ te klikken. Ben je klaar om af te rekenen? Klik op je winkelmandje. Klik op ‘Ga naar checkout’ en volg de stappen.

Als je bestelling is gelukt, krijg je een bevestigingsmail. Geen mail ontvangen? Controleer je spam.

Kan ik telefonisch bestellen?

Nee, het is niet mogelijk om telefonisch een bestelling te plaatsen. Heb je hulp nodig met je bestelling, dan helpen we je graag verder. We zijn bereikbaar via museumshop@brugge.be.

Wordt er een factuur meegestuurd?

Bij Europese bestellingen wordt er geen factuur bij je bestelling toegevoegd, alleen een orderbevestiging. Wil je toch een factuur ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via museumshop@brugge.be.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Nee, zodra je bestelling is doorgegeven kan je die niet meer wijzigen. Neem contact op met onze klantenservice via museumshop@brugge.be.

Hoe kan ik betalen?

Betaling is mogelijk via kredietkaart (visa/mastercard), bancontact, KBC/CBC Payment Button, Belfius Direct Net en iDEAL (afhankelijk van het land van bestemming).

Zijn de prijzen in de webshop inclusief btw?

Alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.

Zijn de prijzen in de webshop inclusief verzendkosten?

Nee, de verzendkosten zijn niet inbegrepen in de prijs die vermeld staat op de webshop. Verzendkosten worden berekend op basis van verzendadres, gewicht en leveringswijze. De kosten worden weergegeven bij de checkout. Overzicht verzendkosten.

Bezorgen

Wat is de levertijd?

Voor leveringen binnen België streven we ernaar om je pakje binnen de acht werkdagen te leveren. De leveringstermijn buiten België is afhankelijk van het leveringsadres.

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten worden berekend op basis van verzendadres, gewicht en leveringswijze. De kosten worden weergegeven bij de checkout. Overzicht verzendkosten.

Kan ik mijn pakje ook ophalen in de fysieke museumshop?

Dat kan. Kies bij je bestelling voor ‘ophalen’.

Zodra het product klaarligt om op te halen, ontvang je een e-mail. Dit duurt minimum 2 werkdagen. Haal je bestelling vervolgens binnen 8 werkdagen op in de centrale museumshop (Arentshof, Dijver 16). De shop is elke dag open van 10u tot 18u, behalve op maandag en op 25 december en 1 januari.

Kan ik mijn adres nog wijzigen na het plaatsen van een bestelling?

Nee, zodra je bestelling is doorgegeven kan je die niet meer wijzigen. Neem contact op met onze klantenservice via museumshop@brugge.be.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat moet ik doen?

Indien je je pakje na acht werkdagen nog niet hebt ontvangen, kan je contact opnemen met onze klantenservice via museumshop@brugge.be.

Naar welke landen verzendt Musea Brugge?

Wij versturen naar de volgende landen:

Naar alle landen binnen de Europese Unie.
En naar Australië, Boznië-Herzegovina, Brazilië, Canada, China, Congo-Brazzaville, Congo-Kinshasa, Hongkong, India, Ijsland, Japan, Monaco, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oekraïne, Qatar, Rusland, Saoedi-Arabië, Servië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika en Zwitserland.

Opgelet, per land staat een limiet op de waarde van je bestelling. Dit omwille van de verzekering van je bestelling.

- België en EU (m.u.v. Cyprus, Ierland, Kroatië, Malta, Monaco en Nederland): maximum 520 euro

- Cyprus, Ierland, Kroatië, Malta, Monaco en Nederland: maximum 500 euro

- Andere landen: maximum 200 euro

Je vindt alle informatie hierover in dit overzicht.

Hoeveel kan ik bestellen?

Per land staat een limiet op de waarde van je bestelling. Dit omwille van de verzekering van je bestelling.

- België en EU (m.u.v. Cyprus, Ierland, Kroatië, Malta, Monaco en Nederland): maximum 520 euro

- Cyprus, Ierland, Kroatië, Malta, Monaco en Nederland: maximum 500 euro

- Andere landen: maximum 200 euro

Retourneren & ruilen

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, je kan een artikel retourneren tot 14 dagen na ontvangst. Bekijk hier alle retourvoorwaarden.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Vul het online retourformulier in binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je pakje. Stuur het artikel vervolgens ongebruikt terug in de originele verpakking via een postpunt. Opgelet, de verzendkosten voor een retourzending betaal je zelf. Het is ook mogelijk om je bestelling gratis te retourneren in onze centrale museumshop (Arentshof, Dijver 16).

Opgelet, na het indienen van het formulier dien je het artikel binnen de 14 dagen terug te sturen. Bekijk hier alle retourvoorwaarden.

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?

Vul het online retourformulier in binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je pakje. Stuur het artikel vervolgens ongebruikt terug in de originele verpakking via een postpunt Opgelet, de verzendkosten voor een retourzending betaal je zelf. Het is ook mogelijk om je bestelling gratis te retourneren in onze centrale museumshop (Arentshof, Dijver 16).

Zodra wij jouw pakje hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag teruggestort zodat je een nieuwe bestelling kan plaatsen.

Opgelet, na het indienen van het formulier dien je het artikel binnen de 14 dagen terug te sturen. Bekijk hier alle retourvoorwaarden.

Kan ik mijn online bestelling ook retourneren of ruilen in de fysieke museumshop?

Ja, dat kan in onze centrale museumshop (Arentshof, Dijver 16).

Vul eerst het online retourformulier in, zodat wij de retour kunnen verwerken bij de museumshop. Breng vervolgens je pakje naar de shop binnen 14 dagen na het indienen van het online retourformulier. Bekijk hier alle retourvoorwaarden.

De shop is elke dag open van 10u tot 18u, behalve op maandag en op 25 december en 1 januari.

Ik heb een beschadigd of verkeerd product ontvangen

Vul het online retourformulier in om het artikel te retourneren. We zullen het nodige doen om het beschadigd of verkeerd artikel te vervangen. Als vervanging niet mogelijk is, betalen we het aankoopbedrag terug. Heb je vragen, dan helpen we je graag verder. We zijn bereikbaar via museumshop@brugge.be.

Kan ik een aankoop uit de fysieke museumshop online retourneren?

Het is niet mogelijk om een artikel uit één van onze fysieke museumshops online te retourneren.

Krijg ik de verzendkosten terug bij een retour?

Neen, de verzendkosten worden bij een retour niet terugbetaald.

Wanneer wordt het bedrag van mijn retour teruggestort?

Het bedrag wordt binnen 2 weken na ontvangst van jouw retour teruggestort op je bank- of creditcardrekening.