Musea Brugge pakt uit met een nieuw klantvriendelijk en efficiënt ticketingplatform.
Sinds deze week kun je bij Musea Brugge op hedendaagse, klantvriendelijke manier online tickets aankopen. De digicel van Musea Brugge werkte geruime tijd achter de schermen aan een nieuw platform. Na maanden voorbereiding staat het programma nu helemaal op punt. Het aanbod is ruim en aantrekkelijk. Het systeem is toegankelijk via de website van Musea Brugge. Dit is een grote stap vooruit naar maximaal bezoekerscomfort en efficiëntie, want het nieuwe platform werd ook gekoppeld aan de verschillende systemen van Musea Brugge, zoals het voorraadbeheer van de museumshops.
Wie nu een museum wil bezoeken, heeft best een online ticket op zak. Een online ticket is in elk geval noodzakelijk tijdens de vakantieperiodes - zoals nu tijdens de krokusvakantie. De vraag naar een museumbezoek is tegenwoordig erg groot, ook bij Musea Brugge. Schepen van Cultuur Nico Blontrock zegt hierover: 'Het nieuwe ticketingplatform staat vandaag tien dagen online en we merken nu al het succes: bijna 3000 tickets werden al op die manier verkocht.'
Het systeem werd uitgevoerd door de firma Gantner & Salto, onder leiding van de coördinator e-cultuur van Musea Brugge.