On Thursday, 26 May (Ascension Day) our museums will be closed in the afternoon.

Close

Algemene voorwaarden online verkoop

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing tussen Musea Brugge (Stad Brugge) en de gebruiker van het reservatiesysteem. Door het plaatsen van een bestelling bevestigt de gebruiker de voorwaarden te hebben gelezen en begrepen én gaat de gebruiker akkoord met de algemene voorwaarden en het privacybeleid. Musea Brugge (Stad Brugge) heeft het recht de voorwaarden te wijzigen zonder voorafgaande verwittiging en met onmiddellijke ingang op het moment van publicatie.

PRIJZEN

  • Alle prijzen worden vermeld in euro.
  • Voor het aankopen van producten geldt steeds de prijs op het moment van de bestelling.
  • Het reductietarief voor groepen is geldig vanaf een aankoop van 15 betalende tickets.

BETALING

  • De bestelde artikelen moeten onmiddellijk betaald worden. Volgende betalingswijzen worden, afhankelijk van de landkeuze, online aanvaard: Bancontact, Maestro, Mastercard, Visa, AliPay, American Express, Bank Payment, Carte Bancaire, Diners, Disover, EPS, ExpressPay, GiroPay, IDEAL, JCB, Local Polish Payment Methods, Multibanco, Pay later with Klarna, Payconiq, Trustly, Visa Dankort, Vpay, WeChatPay.
  • De gebruiker ontvangt na betaling een e-ticket met unieke QR-code op het opgegeven e-mailadres.

TICKETS

  • Het e-ticket is enkel en alleen geldig voor de periode vermeld op het ticket en kan slechts 1 maal gebruikt worden.
  • Tickets worden enkel in elektronische vorm aangeleverd. Musea Brugge (Stad Brugge) is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van e-tickets.

TOEGANGSCONTROLE

  • Op de dag van het bezoek zal het e-ticket gecontroleerd worden.
  • Bezoekers met een standaard e-ticket kunnen rechtstreeks doorgaan naar de toegangscontrole (zonder langs de kassa te gaan).
  • Bezoekers met een reductie of gratis e-ticket worden gevraagd zich aan de kassa aan te melden met het geldig en officieel (identiteits)bewijs om de gekozen korting of gratis toegang te laten verifiëren. Een medewerker van Musea Brugge zal na verificatie het toegangsticket van de bezoeker activeren, waarna hij naar de toegangscontrole kan gaan.
  • In geval de bezoeker het bewijs niet kan voorleggen, zal het verschil tussen het reductietarief en het standaardtarief aangerekend worden vooraleer de bezoeker een geldig toegangsticket kan verkrijgen.
  • Een ticket is enkel geldig op de gekozen dag en het vermelde tijdstip. Bezoekers kunnen zich vanaf een kwartier voor tot een kwartier na het vermelde tijdstip aanmelden in het museum. Buiten deze tijdsduur vervalt de geldigheid van het ticket.
  • Het Belfort is een drukbezochte locatie. Daar vragen we om stipt op tijd aanwezig te zijn. Om veiligheidsredenen zijn bezoekers niet toegelaten voor of na het tijdsblok op hun ticket.

AANKOOP

  • De gebruiker verbindt zich ertoe de correcte gegevens te verschaffen die nodig zijn tot het voltooien van de bestelling.
  • De persoon die de aankoop doet, wordt als enige koper beschouwd.
  • Enkel hij/zij is gebonden tot de betaling, zelfs wanneer de tickets voor een derde bestemd zijn.
  • Musea Brugge (Stad Brugge) heeft het recht de bestelling te weigeren of alsnog te annuleren als er bewijzen of ernstige aanwijzingen zijn van fraude en/of achterstallige betalingen.

ANNULATIE- en WIJZIGINGSVOORWAARDEN

  • Een e-ticket kan niet meer gewijzigd, geruild of geannuleerd worden door de gebruiker.
  • Na ontvangst van de tickets worden achteraf geen kortingen meer toegekend.
  • Als het gekochte ticket niet gebruikt wordt, is dit voor eigen rekening en op eigen risico.
  • Musea Brugge (Stad Brugge) geeft geen vergoeding bij verlies of diefstal van vooraf gekochte tickets.

RESTITUTIEVOORWAARDEN

E- tickets (= online tickets)

E- tickets worden nooit terugbetaald, ook niet in geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden door Musea Brugge of door derden.

Overmacht door Musea Brugge > voucher

= redenen waardoor men het museum niet kan bezoeken, maar de oorzaak buiten de wil van Musea Brugge ligt, zoals

  • Sluiting van het museum door onvoorziene problemen van technische aard, zoals wateroverlast, stroompannes, e.d.
  • Sluiting van het museum door extreme weersomstandigheden (bv. In het geval van het Belfort: storm of extreme hitte)

Komen niet in aanmerking: overmacht door derden, zoals

  • Stakingen of vertragingen bij vervoersbedrijven (NMBS, De Lijn, …)
  • Vergissingen bij het boeken van tickets, zoals een andere gewenste datum, een andere ticketprijs
  • Ziekte van de bezoeker
  • Veranderende weersomstandigheden waardoor de bezoeker niet ter plaatse kan komen

In geval het museum niet kan openen wegens overmacht door Musea Brugge, zoals hierboven omschreven, wordt de bezoeker met gereserveerde tickets via een mail hiervan op de hoogte gebracht en krijgt hij/zij een voucher met de waarde van het gekochte ticket. Deze voucher kan enkel als online betalingsmiddel gebruikt worden voor de aankoop van tickets bij Musea Brugge en heeft een geldigheidsduur van 3 maanden.

Onvoorziene omstandigheden door Musea Brugge > omboeking of voucher

= redenen waardoor men het museum niet kan bezoeken maar de oorzaak in onvoorziene omstandigheden te vinden is, zoals

  • Staking van het museumpersoneel
  • Bijzondere omstandigheden zoals een begrafenis, huwelijk, eredienst, koninklijk bezoek

In geval het museum niet kan openen wegens onvoorziene omstandigheden door Musea Brugge, zoals hierboven omschreven, wordt de bezoeker met gereserveerde tickets via mail hiervan op de hoogte gebracht. Hij/Zij krijgt de keuze zijn/haar museumbezoek op een ander tijdstip te plaatsen of een voucher in ontvangst te nemen. Deze voucher kan enkel als online betalingsmiddel gebruikt worden voor de aankoop van tickets bij Musea Brugge en heeft een geldigheidsduur van 3 maanden.